נוהל התאמה להורות


מגיע לך מזל טוב? מגיעים לך עוד הרבה דברים וזכויות!

הכנו מסמך מקוצר להגשת טפסים ומסמך מפורט עם צ'ק ליסט בהמשך על מנת שתוכלי לקבל את מה שמגיע לך.


מלגאית?
על מנת להמשיך לקבל את המלגה עלייך להודיע תוך 30 יום ממועד אירוע מזכה על זכאותך.

↓↓↓↓

למי מודיעים?

קודם כל, לרכזת התאמות של הטכניון, גב' לנה מסנקו . יש למסור את נספח א' בנוהל התאמה מודפס וחתום, כולל אישור ילדה.

↓↓↓↓

את טופס הבקשה (נספח א') ואישורים נוספים רלוונטיים יש להגיש במזכירות לימודי הסמכה. מידע ויצירת קשר באתר

↓↓↓↓

מומלץ לברר מול גב' לנה מסנקו אילו מסמכים נוספים יש להביא ולאן לשלוח בנוסף (למשל, גם עבור מלגה חיצונית במידה וקיימת).

לאחר 10 ימים, במידה ואושר, תקבלו אישור במייל.

↓↓↓↓

את המסמכים הנ"ל יש לשלוח למזכירות לימודי הסמכה/מוסמכים בפקולטה, למנחה, לבי"ס לתארים מתקדמים ו/או גורמים נוספים לפי בקשת רכזת התאמות.

↓↓↓↓

חברת סגל הוראה?

ניתן להגיש תביעת דמי לידה למוסד ביטוח לאומי בקישור, שם רשום גם נוהל ההגשה. ההגשה הינה אוטומטית מצד הטכניון ולכן יש להעביר אישור לידה ואת הטפסים לשלי וייצמן, רכזת פרישה וסגל הוראה של הטכניון במייל.

את התביעה יש להגיש רק מ-9 שבועות מיום הלידה המשוער ולא 12 חודשים אחרי יום הפסקת העבודה!

↓↓↓↓

אחרי שהכל הסתדר, אפשר להגיד מזל טוב! לאחר החופשה, יש לדווח על חזרה ללימודים לרכזת התאמות (לנה מסנקו) ולשאר הגורמים שעודכנו לפני.

↓↓↓↓

מעוניינת להאריך את החופשה לאחר לידה?

כמלגאית, אם מעוניינת בחופשה מעבר ל15 שבועות אשר נותנים, ניתן לבקש עם אותו נספח א' בנוהל התאמה הארכה נוספת אך על ההארכה לא תינתן מלגה.

 

* אירוע מזכה עליו מקבלים התאמות הינו הריון, לידה, טיפולי פוריות, אימוץ וקבלת ילד למשמורת/אומנה.


פרטים נוספים:

במסמך זה מצורפים זכויות ונהלים אשר רשומים בנוהל בדבר התאמות עקב טיפולי פוריות, הריון, לידה, אימוץ או קבלת ילד למשמורת או אומנה; הנמצא באתר של לשכת דיקן הסטודנטים. הנוהל הינו מפורט ומכיל את כל ההתאמות והזכויות המגיעות לסטודנטיות בהריון, בני זוג ובפרט משתלמות בתארים מתקדמים ועל כן מומלץ לקרוא אותו.

זכויות כלליות לסטודנטיות בהריון ניתן למצוא בנוהל הנ"ל, באתר אס"ט וגם באתר המל"ג. בין הזכויות המוענקות לכן: היעדרות של 30% משיעורי חובה, זכויות מיוחדות בזמן בחינות, דחיית הגשת מטלות, הקפאת לימודים וגם מדבקת תו חניה אדום לחצי שנה. במקרה של בעיה כלשהיא, ניתן להיעזר ברכזת התאמות של דיקן הסטודנטים וגם ברכזים האקדמיים הפקולטיים של אס"ט.

לכל בעיה או בירור בנוגע להליכים וזכויות, ניתן לפנות לרכזת התאמות של לשכת דיקן הסטודנטים, גב' לנה מסנקו, בדוא"ל או בטלפון 077-8872898. משרדה ממוקם במזכירות ללימודי הסמכה באולמן קומה 4. תפקידה של רכזת התאמות הוא לרכז טיפול בכל הנושאים הנוגעים לנוהל הנ"ל, קבלת בקשות מסטודנטיות לאישור זכאות ולאישורן, הנפקת אישורים בנושא (למשל עבור תקופת היעדרות), הדרכה וייעוץ, ובפרט מול גורמים נוספים בטכניון.

צ'ק ליסט עבור הגשת טפסים וזכויות תחת נוהל הורות:

  • יש לקרוא בעיון את הנוהל ובפרט את סעיף 5: הגשת בקשה, אישורה והשימוש באישור; ואת סעיף 6: התאמות לסטודנטית.
  • יש לשים לב לדרישות מבחינת זמני הגשה ובקשה. עבור המשך קבלת מלגה למחקר לתקופה של עד 15 שבועות, יש להודיע עד 30 ימים ממועד האירוע המזכה על הזכאות. עבור הגשת טפסים לביטוח לאומי, יש להגיש החל מ-9 שבועות לפני יום הלידה המשוער; ועד 12 חודשים אחרי יום הפסקת העבודה.
  • לשלוח טופס התאמה ללידה (נספח א') כולל אישור לידה לקבלת מלגה מקרן יולדות (מלגות בגין הורות) ללנה מסנקו עם ההודעה על לידה. את הבקשה (המתוארת בנוהל) יש למסור מודפס וחתום לגב' לנה מסנקו בלשכת דיקן הסטודנטים בבניין אולמן בימים א'-ה' בין השעות 11:00-13:00 בימים א'-ד' או 09:30-10:30 בימי ה' או לשלוח לכתובת דוא"ל. בקשה שתועבר ללא האישורים המתאימים לא תטופל.
  • חברות סגל הוראה זכאיות להגיש תביעת דמי לידה למוסד לביטוח לאומי באמצעות טפסים הנמצאים באתר של ביטוח לאומי. יש לשלוח את הטופס יחד עם אישור הלידה לשלי וייצמן- רכזת סגל הוראה ופרישה.
  • כאשר מקבלים אישור זכאות להתאמות בשל אירוע מזכה (נספח ב'), יש להעביר עותק מהאישור לרכזת או מזכירת תארים מתקדמים ביחידה האקדמית ואל המנחה.
  • בקשה להארכת החופשה לאחר לידה לתקופה של עד 15 שבועות נוספים לכל היותר, ללא קבלת מלגה, יש להגיש ישירות לרכזת (מזכירת) תארים מתקדמים ביחידה האקדמית בהתאם לנוהל המפורט באתר ביה"ס לתארים מתקדמים
  • במידה ורוצים להמשיך בחודשי ההארכה גם את ההפרשות לקרן הפנסיה יש לשלוח לקרן ממגדל (הנציגה שעובדת עם הטכניון) שני טפסים: האחד- בקשה להמשכיות תוכנית הפנסיה, והשני- מכתב ממשאבי אנוש בו מצוינים התאריכים של חופשת הלידה והחל"ת. את הטפסים והמכתב ממשאבי אנוש ניתן לקבל משלי וייצמן.
  • מלגאיות המקבלות מלגה חיצונית צריכות בנוסף גם לקבל אישור הארכה מהגוף החיצוני.
  • במקרה בו לא מודיעים למחלקת שכר על לידה הצפויה, צריך לבצע העברה בנקאית או לשלם בצ'ק לאחר הלידה לטכניון בכדי שתימשך ההפרשה לקרן הפנסיה. לשם כך יוצרים קשר עם אירנה פיליוק (חשבת שכר) ממחלקת שכר והיא מעדכנת גם מהו הסכום הנדרש לתשלום.
  • לוודא שהטפסים נשלחו והבקשות אושרו. הנ"ל באחריות המגישה בלבד.
  • בקשה להארכת לימודים יש להגיש רק בסיום "תקופת ההשתלמות" – בסיום ניצול מספר הסמסטרים המקורי המוקצב ללימודים לתואר )הארכת לימודים/השתלמות אינה קשורה להארכת תקופת הזכאות למלגה(.
  • אישור על קבלת התאמות לצרכי מלגה למחקר יופיע בגיליון הציונים האישי תחת סעיף "הערות".

 

לחזרה לדף הראשי