נוהל יציאה לחו״ל


חו"ל זה תמיד כיף, גם לצרכי מחקר. בנוהל הנ"ל מפורטים הנוהל והמסמכים שיש להגיש כדי לצאת לחופשה/כנס בחו"ל (עבור השתלמות או לימוד מקצועות יש נוהל אחר). עבור נוחות, הוכן צ'ק ליסט ותרשים זרימה כיצד להגיש. פירוט מפורט המכיל מידע מקיף מתוך כל המסמכים מופיע בהמשך המסמך.


נעדרים מהטכניון לחופשה או לחו"ל עבור המחקר?

 

יש למלא בקשה לאישור היעדרות מהטכניון ולהחתים את הגורמים המאשרים (הטבלה בהמשך)

↓↓↓↓

יוצאים לכנס בחו"ל עבור המחקר? אל תשכחו למלא בקשה להשתתפות בית הספר בהוצאות נסיעה לחו"ל

↓↓↓↓

משתלמים לדוקטורט ומועסקים כ"סגל נלווה"? לכם יש טופס אחר: 

טופס בקשת נסיעת השתלמות ע"ח קק"מ ומידע באתר לשכת הסגל האקדמי

↓↓↓↓

מצטיינים? בעלי מענקי נסיעה ממקורות נוספים ומלגות חוץ? יש עוד טפסים!

הטפסים הם לפי סוג המלגה ויש למצוא אותם באתר תארים מתקדמים

↓↓↓↓

בכל מקרה, יש למלא בקשה לאישור נסיעה לחו"ל בתפקיד כחלק מהאישור התקציבי

↓↓↓↓

אם מדובר בכנס עבור המחקר, יש לצרף אישור על קבלת המאמר כהרצאה או כפוסטר להצגה בכנס, מכתב המלצה מהמנחה על תרומת הנסיעה למחקר ותקציר המאמר שיוצג בכנס.

ייתכנו טפסים נוספים תוך-פקולטיים. יש לברר מול מזכירת הפקולטה והמנחה.

 


פרטים נוספים:

בחלק זה יפורטו הנהלים והטפסים שיש להגיש עבור יציאות לחו"ל (השתתפות בכנסים / השתלמות / שיתוף פעולה / חופשה). לכל עניין או מידע נוסף, ניתן למצוא באתר ביה"ס לתארים מתקדמים או לפנות למדור מלגות של ביה"ס לתארים מתקדמים בטל: 04-8293098 או בדוא"ל. 

משתלם זכאי לחופשה בת חודש אחד בשנה (ללא זכות צבירה), כאשר שבועיים מתוך זה לכל היותר יילקחו במהלך החודשים אוגוסט-ספטמבר. באופן כללי עבור משתלמים מלגאים, כאשר נעדרים מהטכניון – ארץ או חו"ל, יש להגיש בקשה לאישור היעדרות מהטכניון שם יש לפרט על אופי ההיעדרות. בטופס הנ"ל יש מידע מפורט על תהליך הבקשה בהתאם לאופי ההיעדרות (הטבלה לקוחה מתוך המסמך).

לבקשה לאישור היעדרות מעל חודש ימים לצרכי מחקר יש לצרף מכתב (אין פורמט מוגדר). המכתב יכלול התייחסות לנושאים הבאים: חשיבות ההיעדרות, הקשר בין ההיעדרות למחקר, המלצה לגבי המלגות - האם להפסיק/להמשיך את הענקת המלגות במהלך ההיעדרות.

בבקשה להמשך הענקת המלגות יש להתייחס לנושאים הבאים: האם יתקבל/לא יתקבל שכר ו/או מימון כלשהו ו/או השתתפות בהוצאות (ממקור טכניוני/ממקור שאינו טכניוני) בתקופת ההיעדרות (יש לפרט את גובה המימון/ההשתתפות בהוצאות).

יש לקבל את אישור המנחה ומרכז הוועדה לתארים מתקדמים היחידתי למכתב בנוסף לאישורם על גבי טופס הבקשה להיעדרות.

  • עותק מבקשת היעדרות שאיננה דורשת את אישור דיקן ביה"ס, יועבר ע"י מזכירת תארים מתקדמים היחידתית  למדור מלגות בביה"ס לאחר קבלת אישור מהמנחה ומהמרכזים.
  • לקבלת אישור מדיקן ביה"ס להיעדרות יש לשלוח את הבקשה החתומה ע"י המנחה והמרכזים, בפקס או בדוא"ל, למדור מלגות בביה"ס לתארים מתקדמים.

ניתן לקבל החזר כספי והשתתפות בהוצאה נסיעה לכנסים בחו"ל מביה"ס לתארים מתקדמים. שימו לב שיש חשיבות לזמני בקשה (אלא אם מדובר במלגות חוץ טכניוניות). במקרים חריגים במיוחד, כאשר לא הושגו מלוא המסמכים אותם יש לצרף לבקשה במועדים הנ"ל, ניתן להגיש את הבקשה, לכל המאוחר, עד חודש ממועד החזרה מהכנס. הבקשה תידון במועד הדיון הבא.

מענק הנסיעה לא יממן בהכרח את כל ההוצאות ויקבע בהתאם לביה"ס ע"י ועדה בהתאם להצטיינות אקדמית, חשיבות ומגבלות תקציב. חשוב לזכור לשלם ביטוח (ייתכן כי הטכניון יכסה, ניתן לראות בבקשה לאישור נסיעה לחו"ל בתקפיד). פירוט מלא עבור קריטריונים להגשת בקשה, מועדי דיון ועוד ניתן לקרוא באתר תארים מתקדמים. יש להגיש את כל המסמכים הרלוונטים, אחרת הבקשה לא תטופל. יש להגיש 

במידה ויש מענקי נסיעה ממקורות נוספים/מלגות חוץ, יש טפסים נוספים המפורטים באתר תארים מתקדמים בהתאם למלגה (מלגת הצטיינות על-שם כמו ג'ייקובס וגוטווירט ועוד; ומלגת הצטיינות חוץ טכניונית כמו קלור, משרד המדע ועוד). יש לשים לב שיש להחתים גורמים נוספים גם על הטפסים הנ"ל.

מלגאים לתואר דוקטור ומועסקים כ"סגל נלווה" יכולים לפנות לקבלת מענק נסיעה רק לאחר שניצלו את כספי קק"מ. מידע מלא יש באתר לשכת הסגל האקדמי שם יש הפנייה לטופס נוסף: טופס בקשת נסיעת השתלמות ע"ח קק"מ. בכל מקרה, יש להגיש גם קבלת אישור תקציבי. לפניכם תרשים זרימה שלקוח ממסמך הנחיות לקבלת אישור תקציבי על השתתפות משלימה בהוצאות נסיעה לכנס בחו"ל המופיע באתר. להלן לינק עבור בקשה לאישור נסיעה לחו"ל בתפקיד.

לאחר שכל המסמכים חתומים ומלאים, ניתן לשלוח למדור מלגות של ביה"ס לתארים מתקדמים. יש לצרף את המסמכים הבאים (מודגשים מסמכים שלא צוינו לפני).

  1. אישור תקציבי על השתתפות משלימה בהוצאות נסיעה.
  2. אישור היעדרות מהטכניון חתום ומלא.
  3. אישור על קבלת המאמר כהרצאה או כפוסטר להצגה בכנס.
  4. מכתב המלצה מהמנחה על תרומת הנסיעה למחקר
  5. תקציר המאמר שיוצג בכנס.
  6. טפסים נוספים במקרה של מלגת הצטיינות/מקור מימון אחר אם נדרשים.

את הבקשה דנים בוועדה 4 פעמים בשנה: דצמבר, מרץ, יוני ואוגוסט (או לפי צורך ושיקולי ביה"ס.) תשובה תינתן תוך חודש.

שיהיה בהצלחה! אל תשכחו לקנות שוקולדים בדיוטי למשפחה.

חזרה לעמוד הראשי