עדכון נוהל מילואים - חרבות ברזל

לאור המלחמה המתמשכת וגיוס המילואים הנרחב אס"ט דואגת לכם להקלות בלימודים.

כלל ההקלות, המענקים וההטבות נמצאים בעמוד זה

לטבלה המרכזת את כל ההתאמות האקדמיות לחצו כאן


 

נוהל מילואים - כללי


כשהצבא קורא, אנחנו באים!

על מנת לא להיפגע ולממש את הזכויות המגיעות לכם, ריכזנו עבורכם נהלים ודרכי פעולה.

לכל עניין או בעיה, ניתן לפנות לביה"ס לתארים מתקדמים וכמובן לאס"ט במייל: רכז מילואים ורכז אקדמי תארים מתקדמים.

* שימו לב! מילואים בתארים מתקדמים שונים מאשר תואר ראשון ויש להבדיל בין נהלים וזכויות לבין הטבות והקלות. מסמך זה מרכז מספר דפים באתרי הטכניון בנוגע למילואים. עם זאת, מומלץ להיכנס לאתרים על מנת לראות עדכונים ופירוט נוסף.

** בנוסף חברי אס"ט זכאים להטבות. ניתן לקרוא עליהן ועל זכויות באתר אס"ט ובמסמך זה.


איך עושים את זה?

 

יש להודיע בהקדם למנחה, לסגל הקורסים שלוקחים כסטודנטים ושמעבירים כמתרגלים.

בנוסף, יש למלא טופס היעדרות עבור מלגאים ולהגיש למזכירת תארים מתקדמים בפקולטה עבור תשלום המלגה

↓↓↓↓

לרוב ניתן לקבל התחשבות בהגשות ומבחנים ע"י פינה ישירה לסגל. במידה ולא ניתן, עדיף לפנות מהר אלינו, רכז מילואים ורכז אקדמי תארים מתקדמים, וביחד נוכל לפתור את הבעיות במקביל באופן מהיר וישיר, ובעיקר קל.

↓↓↓↓

במידה והמילואים נופלים על תקופת בחינות ולוקחים 3 קורסים בסמסטר ו/או יש עבודות להגשה, יש לפנות לולת"מ. הפנייה נעשת באזור האישי, בעיקרון לא פחות מ35 ימים לפני הצו. ברור שלא תמיד זה מתאפשר.

↓↓↓↓

פנייה לולת"מ (ועדה לתיאום מילואים) נעשה דרך האזור האישי בפורטל מילואים.

לצורך הדיון, יש להעביר אישור לימודים, מערכת שעות, לוח בחינות, מכתב מנומק וכל דבר שיתרום/יידרש.

↓↓↓↓

עם הפנייה, ניתן לבקש דחיית מילואים או דחיית עבודות להגשה ומבחנים. לאחר קבלת אישור, יש להעביר לסגל קורס, מזכירת לימודים, מנחה ומדור לומדים/מלגות במידת הצורך.

↓↓↓↓

באותו אופן, יש להעביר אישור על ביצוע מילואים לאחר השלמת המילואים עצמם לאותם גורמים. במידה והתקבלו התאמות גם מול הסמכה, יש לשלוח לרכזת התאמות מילואים, לנה מסנקו במייל הזה או בזה.

↓↓↓↓

סטודנט ששירת מעל 30 יום במצטבר במהלך היותו מלגאי, יכול לקבל הארכת מלגה מקרן מילואים בהתאם למספר הימים שצבר, עד חצי שנה לכל היותר. יש להגיש  טופס הארכת משך מלגה (תחת איזור מלגות), לצרף  "אישור על תקופת שירות מילואים פעיל" מאתר המילואים של צה"ל.

↓↓↓↓

הגשת טופס תביעה לביטוח לאומי. אס"ט כתבו הסבר מפורט כיצד לעשות זאת באינטרנט/ידני.

 


 

* הטופס הנ"ל מופיע בפורטל מילואים ונמצא בדרישה של ביה"ס לתארים מתקדמים. עם זאת, האתר לא מעודכן לגבי הקיום של טופס פנייה דרך אזור אישי בעזרת אינטרנט. בנוסף, למרות שרשום בפורטל מילואים שמותר לסטודנטים לתואר שני להגיש טופס ולת"מ (ועדה לתיאום מילואים), בטופס עצמו רשום שלא ניתן. על כן, עדיף לפנות טלפונית או באזור האישי לבירור. לרוב זה נובע מחוסר בהירות בין מלגאים לבין לא מלגאים – לכן חשוב להדגיש שהתואר המתקדם הינו עבודת מחקר אשר מקבלים עליה מלגה.

** חלק מההטבות מיועדות לסטודנטים לתואר ראשון ולא עבור תארים מתקדמים. עם זאת, ניתן לפנות לרכז מילואים ולאס"ט בעבור ההטבות על מנת לוודא אילו הטבות מתקבלות. (למשל, ברור חוברת חינם ניתן לקבל מאס"ט אבל הארכת זמן לא בהכרח).


החלק המפורט:

חשוב להדגיש שמקרי מילואים של תואר שני שונים מאשר תואר ראשון ויש להבדיל בין נהלים וזכויות לבין הטבות והקלות. לכל עניין או בעיה, ניתן לפנות לביה"ס לתארים מתקדמים וכמובן לאס"ט במייל: רכז מילואים ורכז אקדמי תארים מתקדמים. במידת הצורך והרלוונטיות, ניתן לפנות לגב' לנה מסנקו רכז התאמות הורות ומילואים של לימודי הסמכה/דיקן הסטודנטים ביש מספר דפים באתרי הטכניון בנוגע למילואים, כולם מרוכזים בסוף המסמך. עם זאת, מומלץ להיכנס לאתרים על מנת לראות עדכונים ופירוט נוסף. כמובן, חלק מהאתרים אינם מעודכנים וחלקם סותרים, השתדלנו לעשות סדר. על כן, תמיד יש להתייעץ עם מביני עניין.

בניגוד לתואר ראשון, יש פחות בהירות בנוגע להטבות ונוהל מילואים עקב חוסר הבדלה בין תואר שני עם או בלי מלגה ומחקר. החוק אינו מכיל את זה והסתדרות הסטודנטית הארצית פחות מתעסקת בזה. בהתאם, מומלץ לפעול עם אס"ט המכירה טוב את הנהלים ואת הגורמים בטכניון לאישור הטבות והקלות לאחר מילואים. אנחנו פועלים לפי תקנון לימודי הסמכה החל גם על תארים מתקדמים במידה מסוימת ולפי החוק בישראל. ניתן לפנות אלינו, רכז מילואים ורכז אקדמי תארים מתקדמים, וביחד נוכל לפתור את הבעיות במקביל באופן מהיר וישיר, ובעיקר קל.

על אף שאינו מעודכן, המלצת ביה"ס לתארים מתקדמים לפנות לועדת הולת"מ. מתוך הטופס:

ועדת הולת"ם  החלה לדון בבקשות של סטודנטים לתואר שני  אם המילואים נופלים בתקופת בחינות והסטודנט לומד 3 קורסים לפחות באותו סמסטר.  בנוסף לכך ייבחנו מקרים פרטניים כגון הגשת מועדי עבודות. כל מקרה יבחן לגופו  בכפוף להמצאת האישורים המתאימים ממוסד הלימודים ואז יוחלט האם לאשר את הדיון בבקשת הולת"ם או לא. לא תהיה הגבלה לביצוע עד 21 ימי שירות מילואים בתקופת הלימודים כפי שמוגדר לסטודנטים לתואר ראשון.

לצורך הדיון בבקשה יש להעביר אישור לימודים, מערכת שעות, לוח בחינות ומכתב מנמק, ולא פחות מ- 35 יום לפני היציאה לשרות המילואים.

את הטופס ניתן להגיש דרך האזור האישי בפורטל מילואים או בפקס לפי ההנחיות בפורטל מילואים.

 


התאמות לסטודנטים בלימודי מוסמכים:

התאמהכלל אוכלוסיית הסטודנטיםמשרתי/ות מילואים שישתחררו עד תחילת סמסטר חורף תשפ"דמשרתי/ות מילואים שישארו המילואים לאחר פתיחת סמסטר חורף תשפ"ד*
חובה באנגליתתוספת של מועדים לבחינות החובה באנגלית.דחייה של סמסטר לצורך מילוי חובת העמידה באנגלית.חייה של סמסטר לצורך מילוי חובת העמידה באנגלית.
כשלון במקצוע
  • ויתור על הדרישה לשיפור כשלון במקצוע.
  • אפשרות להוצאת קורס אחד מגיליון הציונים הסופי.
  • ויתור על הדרישה לשיפור כשלון במקצוע.
  • אפשרות להוצאת שני קורסים מגיליון הציונים הסופי.
  • הגדלת מספר הקורסים בהם ניתן לשפר ציון מאחד לשניים.
  • ויתור על הדרישה לשיפור כשלון במקצוע.
  • אפשרות להוצאת ארבעה קורסים מגיליון הציונים הסופי.
  • הגדלת מספר הקורסים בהם ניתן לשפר ציון מאחד לארבעה.
הפחתת נקודות לתואר אפשרות לסיים את התואר עם 2 נק"ז פחות מהדרוש, בכפוף לאישור היחידה האקדמית ולדרישת מל"ג לגבי מינימום נק"ז בתוכנית הספציפית.אפשרות לסיים את התואר עם 4 נק"ז פחות מהדרוש, בכפוף לאישור היחידה האקדמית ולדרישת מל"ג לגבי מינימום נק"ז בתוכנית הספציפית.
ציונים

ניתן להמיר ציון מעל 65 לציון "עובר":

  • עד מקצוע אחד בסך הכל מתוך מה שנלמד בסמסטר אביב או קיץ תשפ"ג.

ניתן להמיר ציון מעל 65 לציון "עובר":

  • עד שני מקצועות בסך הכל מתוך מה שנלמד בסמסטר אביב או קיץ תשפ"ג.

ניתן להמיר ציון מעל 65  לציון "עובר":

  • ללא הגבלה על מספר המקצועות שנלמדו בסמסטר אביב או קיץ תשפ"ג.

 


באתר כל זכות, ניתן למצוא סיכום טוב וברור על ועדת ולת"מ עבור סטודנטים לתואר שני.

קישור לאתר פרטים נוספים מתוך פורטל מילואים מצורפים בדף הבא, כולל כתובות מייל, טלפונים, תנאים ודרישות.

עבור ועדת מלת"מ או דברים נוספים, ניתן לפנות למוקד מילואים:

  • טלפון:1111 (שלוחה 4)
    שעות פעילות המוקדבימים א'-ה': 8:15-18:00 
    כתובת דואר אלקטרוני: moked@digital.idf.il
    מספר טלפון למסרונים 24/7: 052-9990229

חזרה לדף הראשי