סיוע אקדמי בתארים מתקדמים


אנחנו באס"ט דואגים, תומכים ומסייעים בסטודנטים בכל התחום האקדמי. אנחנו פועלים במישור הכללי לטובת תנאים וזכויות אקדמיות לסטודנט, וגם במישור האישי למציאת פתרונות ספציפיים ואופטימליים למשתלם מתוך הכרה בדינמיקה העדינה בינו לבין למנחה.

 

זקוקים לסיוע אקדמי?

לרשותכם רכז אקדמי לתארים מתקדמים המסייע במענה שוטף לסטודנטים לרבות נהלים ותקנות של בית הספר למוסמכים בהקשר של קבלה ללימודים, קורסי לימוד, קבלת מלגה, סיום והיבחנות מחקר, ועוד.

ליצירת קשר עם הרכז האקדמי לתארים מתקדמים - racaz.grad@asat.technion.ac.il (ניתן לפנות באופן חסוי, לא נעביר את הפנייה לאף גורם טכניוני או חיצוני ללא אישור מפורש ממכם)

 

מידע נוסף

במידה ומעוניינים לפנות ישירות לביה"ס לתארים מתקדמים, ניתן למצוא את המיילים הרלוונטיים בלינק כאן כאשר בכל מדור מצוין תפקידו ותחומיו. חשוב לקרוא את תחומי העיסוק של כל מדור כדי לחסוך זמן ולהתייעל בתהליך. במידה ולא קיבלתם מענה הולם או בזמן, פנו לרכז האקדמי במייל המפורט מעלה.

ניתן לפנות לגורמים בפקולטות בבקשה למידע (מנחים, מזכירויות, אחראי תארים מתקדמים, אחראי הוראה וכו') אך עדיף לקבל את המידע מגורמים נוספים ולוודא מול הכתוב באתר ביה"ס לתארים מתקדמים עקב חשש מסתירות, אי הכרה בעדכונים וכו'.

 

נהלים ותקנות – כללי

 

שפות

  • המחלקה ללימודים הומניסטיים ואמנויות אחראית על לימוד שפות בטכניון. ליצירת קשר:  טלפון 04-8293507 או לחילופין פנו לאתר היחידה ללימודים הומניסטיים כאשר באופן ספציפי ניתן למצוא מידע לתארים מתקדמים כאן כולל הרשמה ודרישות. במקרה של בעיה עם עמידה בדרישות, ניתן לפנות למדור לומדים לראש מדור לומדים, שרה אברמוביץ' במייל. במקרה של בעיות עם הבחינה או קורס אנגלית מורחבת, ניתן לפנות לאחראי.ת לימודי אנגלית בהומניסטיים, כרגע ד"ר מיכל טל במייל. כל בעיה ניתן לפנות לרכז אקדמי ת"מ ולרכז אקדמי הומניסטיים במייל גם כן.
  • עבור דוקטורנטים, יש להשלים קורס כתיבה מדעית באנגלית לפני הנוהל המתואר בצורה טובה כאן. הקורס למאסטנרטים הינו קורס בחירה.
  • עבור מאסטרנטים/דוקטורנטים הנדרשים לכך: בקצרה, עד סוף הסמסטר הראשון להשתלמות יש לעבור את הבחינה לפטור באנגלית. אם לא עבר/ת, יש לקחת קורס אנגלית מורחבת ולגשת למועד שאחריו*. אם לא עבר/ת מועד נוסף, יש לקחת את הקורס שוב ולגשת למועד שאחריו. אם אחרי סמסטר 3 לא עבר/ת את הבחינה, תיבחן הפסקת השתלמות. ניתן תוך סמסטר אחד לעבור את הבחינה ולחזור להשתלמות אחריה.

*סמסטר קיץ אינו נחשב וניתן לגשת למועד ספטמבר ולעבור אותו גם כן. יש לציין שמכוון שמדובר בבחינה כללית שאינה קשורה לקורס, התקנון לא חל עליה ואין עבורה מועד ב'.

 

דרישות השתלמות ומחקר

  • כל המידע הרלוונטי להשתלמות הוגש לכם בעת קבלה ללימוד תואר מתקדם אך את מרבית הפרטים תוכלו למצוא באתר כאן, עבור מגיסטרים בלינק כאן ועבור דוקטורנטים כאן. למקרה שיש שאלות, מומלץ לפנות למזכיר/ת או אחראי/ת תארים מתקדמים בפקולטה ובמקביל לנציג מסלול לקבלת מידע.
  • סף קבלה מינימלי לבוגרי טכניון הוא ציון ממוצע משוקלל 75 וזהו הסף גם למצב אקדמי תקין. ציון עובר הינו 65 בכל מקצוע בודד, כאשר למקצועות השלמה יש דרישות אחרות (לרוב ממוצע מעל 80 בקורסים הספציפיים).
  • במסגרת התואר, לפני הצעת הגשת מחקר, יש לעבור אתיקה של מחקר, קורס הנמצא במודל. במידה ולא התחברתם, ניתן לפנות למדור לומדים או למייל שאלות ותמיכה בקורס.

 

מלגות

  • מלגות ניתן לקבל כאשר הממוצע עומד מעל 80 ומוענק ע"פ שיקולים אקדמיים בלבד. לפי הסכם מלגה שנחתם ע"י הפקולטה, ביה"ס ומול המשתלם, יקבע סכום וכמות מנות מלגה חודשיות, בהתאם לכך יקבע מלגת שכ"ל, אחוז נוכחות של המשתלם במחקר ואפשרויות תעסוקה במקביל לפי הנהלים כאן.
  • לקבלת מידע או הנפקת אישורים, ניתן לפנות למדור מלגות של ביה"ס לתארים מתקדמים, לאישורים שאינם כוללים סכומי מלגות לפנות לגב' בן-שבת לבנה, וכאלה הכוללים יש לפנות לאגף חשבות.
  • משך ההשתלמות מצוין באתר כאן. ניתן למצוא בלינק גם פרטים וטפסי בקשה להארכת משך קבלת מלגה והארכה חריגה למשך המלגה.
  • במהלך התואר ניתן לקבל פרסי הצטיינות או מלגות ממקורות חיצוניים. עם זאת, במקרה של זכייה, מימוש כפוף לסעיף 9 ב"הסכם קבלת מלגה" ובכפוף לנהלי בית הספר הקובעים לפיו ניתן להקטין את מנות המלגה המוענקות ע"י יחידה אקדמית בהתאם. לתנאים וטפסים ניתן לקרוא כאן.

 

לחזרה לדף הראשי