מהו הפרויקט?  |  בקשה לתרומה  |  מה מבוצע במעבדה  |  איך תורמים?  |  יצירת קשר

ההלוואה לוחצת? לא מצליח להתארגן על מחשב?

קנית מחשב חדש ולא יודע מה לעשות עם הישן?

שמעת על חבר שעשה סדר ומצא ציוד שכבר לא בשימוש?

עובד בחברה שעושה חידוש מלאי ורוצה לגרום לציוד הישן לעזור לאנשים שצריכים?

בוא לצאת מל"ך!

 

 

 

אז מהו הפרויקט בעצם?

פרויקט מל"ך (מחשבים לכולם) הוא פרויקט שפועל מטעם משרד חברתי השייך לאגודת הסטודנטים בטכניון.
הפרויקט נוסד בשנת 2011 ע"י שני סטודנטים מהטכניון, שביקשו למצוא דרך לסייע לסטודנטים אחרים שידם אינה משגת.
כיום הפרויקט התרחב ומטרתו - תיקון והשמשת מחשבים נייחים וניידים, ציוד היקפי ואמצעי טכנולוגיה ותרומתם, בראשונה - לסטודנטים נתמכים כלכלית, וכן למשפחות וגורמים נוספים שידם אינה משגת, ועמותות התומכות באוכלוסיות קשות יום.
לפרויקט יש מעבדה (המשמשת גם כמרכז קבלת ומסירת תרומות) ומחסן ציוד הממוקמים בקרית הטכניון שבחיפה.

מאין מגיעות התרומות?

הציוד אותו הפרויקט משמיש ותורם מגיע ממספר מקורות:

1. אנשים פרטיים שהחליטו לתרום לקהילה ולמסור את הציוד הישן שברשותם.
2. חברות שבחרו לתמוך בחברה באמצעות הפרויקט ולאחר חידוש מלאי מחשוב מסרו את המחשבים הקודמים אותם החליפו.
3. ציוד מחשוב תקול אותו הטכניון החליף בציוד תקין.

מאין מגיעות בקשות לקבלת תרומה?

בקשה לתרומה מגיעה בדרכים שונות: נבדק כי אכן קיים צורך למבקש – אשר ממלא טופס הכולל את פרטיו ואת צרכיו – ובהתאם לאלו מותקנת ערכה מותאמת אישית (מחשב נייד או נייח, לצד סל תוכנות וציוד נוסף נדרש) ואלו נמסרים לו בהקדם, מרגע אישור הבקשה.

מה מבוצע במעבדה?

המעבדה מצוידת בציוד אבחון וכלי עבודה מגוונים.
אנו יודעים לבצע תיקון ברמת חלק (לדוגמה, ספק כוח) וברמת רכיב (תיקון מטען למחשב נייד, או לוחות אם), כך שרוב הציוד המגיע מתוקן, מושמש ונתרם.

באופן דומה, יש למעבדה שימוש רב במחשבים וציוד היקפי לחלקים.
(לדוגמה – תיקון מסך ע"י שימוש בקבלים מספק כוח ישן של מחשב)

אוקיי, השתכנעתי - רוצה לתרום! איך עושים את זה?

בין אם מדובר באדם פרטי או ביוזמה של חברה לביצוע תרומה – כל שנדרש הוא לתאם באחת מדרכי יצירת הקשר שבסוף עמוד זה. לאחר מכן יבוצע תיאום שעות ותתאפשר מסירת הציוד. אם לחילופין נדרש איסוף הציוד מהתורם – יבוצע תיאום ובהמשך איסוף.
היות שהפרויקט פועל כיוזמה של אגודת הסטודנטים בטכניון (אס"ט), נדע להעמיד איסוף גם לכמות גדולה של ציוד.

ומה קורה עם הציוד המגיע?

כאשר מגיעה תרומה חדשה למעבדה, היא עוברת קליטה ורישום במערכת (כך שלא תיעלם לשום מקום), מיפוי התכולה (חומרה), אבחון ראשוני, תיקון (במידת הנדרש), מחיקה והתקנות ראשוניות, על מנת להכין אותה ליום תרומה. לאחר מכן מוקצה לה מיקום-מדף (חשוב לשמור על הסדר) והיא מועברת למחסן הפרויקט עד לדרישתה.

מי מנהל את כל זה?

ניהול הפרוייקט בכלל והמעבדה בפרט מתבצע ע"י רכז הפרויקט (פרויקטור), השייך למשרד חברתי הפועל באגודת הסטודנטים בטכניון (אס"ט) – משרד חברתי טומן בחובו עוד תחומים רבים ושווה לקרוא עוד על קהילה ויזמות בטכניון.
תיקון הציוד (מחשבים, מדפסות, מחשבים, מסכים – כל דבר אפשרי!) מתבצע ע"י אנשי הפרויקט - סטודנטים מתנדבים והפרויקטור עצמו.

מתחבר למטרה ויש לי ידיים טובות, אפשר להתנדב?

הפרויקט מחפש כל הזמן מתנדבים ועובדים שעתיים, חושב שיש לך את זה? צור איתנו קשר!

איך יוצרים קשר? איך מגיעים?

יצירת קשר ראשונית ניתנת לביצוע באמצעות שליחת הודעת אימייל לכתובת הפרויקטור – melech@asat.technion.ac.il 
הגעה למעבדת הפרויקט אפשרית לאחר תיאום מראש (תזכורת – אנחנו גם סטודנטים..)
פרטים נוספים, שאלות, יוזמות, רעיונות וכל דבר אחר – יתקבלו בברכה לתיבת האימייל שלנו.