רכזת רשויות המס – חנה irs@asat.technion.ac.il

מטפלת בממשק מול ארבע רשויות מס:
עיריית חיפה / עיריית נשר / מס הכנסה / הביטוח הלאומי 

לשאלות ניתן לפנות לחנה, רכזת רשויות המס irs@asat.technion.ac.il
שעות קבלה:

יום שני – 13:00-14:00

יום חמישי – 15:00-16:00

שירותי האגודה אצל רכזת המס ניתנים בחינם לחברי אס”ט בלבד.
מי שלא חבר אס”ט יכול לקבל ייעוץ בעבור תשלום של 20 ש”ח שיבוצע בדלפק מידע.

לקביעת פגישה עם עו”ד האגודה לחץ כאן

                                 

רשות המסים   רשות המסים

 

אס”ט חוסכת לכם זמן ועמידה בתורים! רכז רשויות המס יעזור לכם במילוי הטפסים ויגיש אותם עבורכם במשרדי מס הכנסה.

תיאומי מס
למניעה של הורדת יותר מידי מס הכנסה, לפי שזה קורה
תיאום מס הינה בקשה מרשויות המס לקבוע לכל מקום עבודה בו אדם עובד את גובה המס שינוכה ממשכורתו.

מי צריך תיאום מס?
1. אדם שהכנסתו נובעת מכמה מקורות.
2. מי שעובד רק חלק מחודשי השנה או החליף מקומות עבודה במהלך שנת המס
3. סטודנט שנוכה ממשכורתו מס גבוה ממה שהיה צריך לנכות.

אם לא מתאמים מס כשעובדים בשתי עבודות, מנוכה מס אוטומטית בשיעור של 48%.

הגשת בקשה לתיאום מס
יש שתי אפשרויות לביצוע תיאום מס:
1. ניתן לבצע תיאום מס מקוון- באתר מס הכנסה  (לפתוח באקספלורר בלבד)

2. במשרדי מס הכנסה (לבירור שעות פתיחה היכנסו לאתר מס הכנסה: אתר הבית>יחידות הרשות>”מס הכנסה ומיסוי מקרקעין”>”פקיד שומה”>איזור רלוונטי. ברשימה שתיפתח תוכלו לראות גם את שעות הקבלה במחלקה לתיאומי מס)
3. באמצעות רכז רשויות מס

**לפגישה עם רכז רשויות המסיש להביא:
תלוש משכורת אחרון מכל מקום עבודה ותעודת זהות/רישיון נהיגה.

 

החזרי מס
לקחו לכם יותר מידי מס? ניתן לקבלו אותו בחזרה

החזר מס זהו הליך בו דורש אדם החזר ממס הכנסה על שנים קודמות בטענה כי בשנים הקודמות גבו ממנו יותר מס ממה שהיו צריכים לגבות. הגשת בקשה להחזר מס תיעשה לא יאוחר מתום 6 שנים לאחר שנת המס.
שימו לב- כדי לבקש החזר מס יש לחכות ששנת המס תיגמר! אם הורידו לכם יותר מידי מס, אולי תיאום מס יוכל לתקן את המצב כבר בשנת המס הנוכחית.

הגשת בקשה להחזר מס
יש שתי אפשרויות לביצוע תיאום מס:

1. במשרדי מס הכנסה (לבירור שעות פתיחה היכנסו לאתר מס הכנסה: אתר הבית>יחידות הרשות>”מס הכנסה ומיסוי מקרקעין”>”פקיד שומה”>איזור רלוונטי. ברשימה שתיפתח תוכלו לראות גם את שעות הקבלה במחלקה להחזרי מס)
2. באמצעות רכז רשויות מס.

**לפגישה עם רכז רשויות המס יש להביא:

1. טפסי 106 מקוריים מכל מקום עבודה בו עבדתם בשנת המס. (טפסי 106 יוצאים לאור כל שנה בערך בחודש מרץ)
2. צילום של שיק מבוטל עם פרטי חשבון מגיש הבקשה או כל אישור מהבנק המעיד על כך שחשבון הבנק אליו אתם רוצים שייכנס הכסף מצוי בבעלותכם (לדוגמא: אישור ניהול חשבון מהבנק).
3. אם יש: אישורים מביטוח לאומי כגון דמי אבטלה, מילואים, שיקום, דמי לידה

4. במקרה ולא עבדת במשך כל השנה – אישור מביטוח לאומי על כך.
5.לחיילים משוחררים: תעודת שחרור

6. למסיימי תואר ראשון- אישור על סיום תואר

7.נשואים? הביאו את הטפסים הנ”ל של בן הזוג

תהליך הטיפול
יחד עם הרכזתמלאו את טפסי הבקשה להחזר מס הנמצאים אצלו והוא יגיש אותם עבורכם במשרדי מס ההכנסה.

ניתן להתרשם באתר רשות המסים מגובה ההחזר הצפוי- סימולטור לחישוב החזר מס

מה קורה לאחר הגשת המסמכים?
הטפסים יעברו בדיקה במס ההכנסה ואם תמצאו זכאים להחזר,הסכום יופקד ישירות לחשבון הבנק שלכם ומכתב ישלח לכתובתכם.זמן טיפול: עד שלושה חודשים

 

 

logo_haifa   

שימו לב! מדרגות ההנחה בארנונה עדיין לא אושרו ע”י משרד הפנים לשנת 2017. בקשות הנחה בארנונה שישלחו ימתינו לטיפול עד הגעת האישור. מומלץ להגיש את בקשות ההנחה ביריד הרשויות שיתקיים ב-29/03.

כאשר יש בידכם את כל הטפסים הדרושים תוכלו להעלות אותם אלקטרונית באתר העירייה (תחת “בקשה לקבלת הנחה מתשלום ארנונה כללית לדירת מגורים לשנת כספים (ט.10)”)  או להגיש אותם לתא מס’ 16 במזכירות אס”ט ורכז רשויות המס יגיש אותם לעיריית חיפה עבורכם.

  • שימו לב כי כתבתם מספר טלפון על טופס הבקשה.
  • מומלץ לשמור סריקה/צילום של הטפסים.

logo-nesher

 

המדריך לקבלת הנחה בארנונה בנשר 2016

 

* שימו לב שכל שותף צריך להגיש בקשה נפרדת
* את הבקשה יש להגיש בעיריית נשר מחלקת גבייה, דרך השלום 20

       

ביטוח לאומי  הביטוח הלאומי

איך יוצרים קשר עם הביטוח הלאומי בלי לקום מהכיסא?
(לפתוח באקספלורר בלבד)

1. מומלץ- מענה מהיר! פנייה לבירורים אישיים דרך האתר- ניתן לפנות בכל נושא, הפנייה מגיעה ישירות לגורם הרלוונטי בביטוח הלאומי (למשל בירור חוב, שאלות כלליות ועוד).  לחצו כאן לפנייה.

2. שליחת מסמכים לביטוח הלאומי דרך האתר- למשל שליחת תלוש משכורת ממעסיק זמני. לחצו כאן
3. מוקד טלפוני ארצי 6050* – מומלץ להצטייד בקוד טלפוני אותו תזמינו כאן

לצורך קבלת שירות ניתן להגיע לכל סניף בארץ. סניף חיפה נמצא ברחוב פל ים 8, שעות קבלה:

בנושאים כלליים- בימי א’, ג’, ה’ בשעות 08:00-12:30

בנושאי גבייה ממי שאינו שכיר, נפגעי עבודה, ילדים, דמי לידה, מילואים בימי ב’ ו-ד’ בשעות 15:00-17:00

 

הגשת תביעה אישית לתגמול מילואים
היית במילואים? מגיע לך כסף מהביטוח הלאומי!
על מנת לקבל את הכסף, עלייך למלא טופס תביעה אישית ולצרף אליו צילום כרטיס סטודנט ואישור מילואים.
ישנן שלוש דרכים מועדפות למלא את הטופס:

א. למלא את הטופס באינטרנט ללא צורך באישורים או הדפסות. להסבר על  מילוי הטופס באתר הביטוח הלאומי לחץ כאן.                                             
ב. לקבל את הטופס במזכירות אס”ט ולהגיש שם (שם תוכלו לקבל הסבר על אופן מילוי)

ג. להוריד את הטופס כאן ולהגישו לתא 16 במזכירות אס”ט.

 

חדש!!!!

תיאום דמי ביטוח לאומי/החזר דמי ביטוח לאומי

1. תיאום דמי ביטוח: נועד לסטודנט המועסק ביותר ממקום עבודה אחד ומרוויח בחודש לכל היותר5,556  ש”ח סה”כ בכל העבודות. התיאום נועד למנוע תשלום יתר של העובד לביטוח לאומי. לפרטים ניתן להגיע לרכז המס בשעות הקבלה או לפנות במייל.

2. החזר דמי ביטוח: נועד לסטודנט שהועסק ביותר ממקום עבודה אחד, לא ערך תיאום לדמי ביטוח לאומי, והרוויח בחודש לכל היותר5,556  ש”ח סה”כ בכל העבודות – ייתכן וחוייב בדמי ביטוח לאומי גבוהים מידי (אצל המעסיק המשני). ניתן לקבל החזר על סכומים אלה- לפרטים ניתן להגיע לרכז המס בשעות הקבלה או לפנות במייל.

 

הזמנת קודים

1. הזמנת קוד למוקד הטלפוני כאן

2. הזמנת קוד לאתר האינטרנט כאן

 

תשלומים לביטוח לאומי ושינוי סטטוס
תושב ישראל הרשום כסטודנט באחד ממוסדות ההשכלה המוכרים (למעט אישה שנשואה למבוטח תושב ישראל) חייב לשלם דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות בעצמו. עתודאי, בזמן שהוא לומד נחשב גם כן לתלמיד.

סטודנט משלם תעריף נמוך יותר .

רישום כסטודנט בביטוח הלאומי נעשה באופן אוטומטי באמצעות העברת המידע מהטכניון לביטוח הלאומי.
אם אינך עובד ואם חויבת לשלם דמי ביטוח כמי שאינו סטודנט, סביר להניח שלא הגיע המידע מהמוסד להשכלה גבוהה. במקרה זה, עליך לשלוח אישור סטודנט על התקופה שבעבורה חויבת כמי שאינו עובד + הצהרה בכתב על עיסוקיך במהלך החודשיים האחרונים מיום כתיבת ההצהרה (לדוגמא להצהיר כי לא עבדת בחודשיים האחרונים או להצהיר כי עבדת וכעת התחלת ללמוד). את הטפסים יש לשלוח לביטוח הלאומי (איך? מפורט למעלה), ותחויב בדמי ביטוח נמוכים יותר.

סטודנט עובד: ודאו כי מעבידכם מפריש עבורכם דמי ביטוח לאומי. ברוב המקרים (בהעסקה בשכר נמוך ובמשרה חלקית) דמי הביטוח שיופרשו ממשכורתכם יהיו נמוכים משמעותית מדמי הביטוח שתשלמו כסטודנט לא עובד.

 

דרכים לתשלום דמי הביטוח הלאומי כאן